Divadlo Husa na provázku v sezóně 10 000 donkichotů

Sezoně plné nečekaných „nepravidelných“ titulů, zaměřené na lidi často odsouvané na periferii našeho zájmu a zároveň usilující o současnou reinterpretaci „typicky provázkovských“ forem.

Legendární brněnské Divadlo Husa na provázku vstupuje do nové sezony nazvané 10 000 donkichotů. Sezony plné nečekaných „nepravidelných“ titulů, sezony zaměřené na lidi často odsouvané na periferii našeho zájmu a zároveň usilující o současnou reinterpretaci „typicky provázkovských“ forem. Chybět tedy nebudou autorské hry, intervence do veřejného prostoru, inscenace s prvky cirkusu ani smělé adaptace slavných románů. Sezona 10 000 donkichotů, která je i první realizovanou novým uměleckým vedením v čele s režisérkou Annou Davidovou, znamená také novou vizuální identitu divadla.

První premiérou byla 25. října „neskutečná diskuzní show o skutečnosti“ Don Quijote, dramatizace Cervantesova rozsáhlého románu Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha. Renesanční Cervantesův „bestseller“ se dočkal překladu do pětaosmdesáti jazyků a ani dnes nepřestává být výzvou výtvarníkům, hudebníkům i divadelníkům po celém světě, zejména pak v Evropě, jejíhož idealistického a humanistického ducha už více než čtyři sta let ztělesňuje. Prý…

Je stále aktuální, jak se tvrdí? Čím? Kdo je Don Quijote dnes? A jaký je svět, jímž putuje? Náš svět. Na Provázku se s legendárním „rytířem smutné postavy“ jako dramatizátor a režisér potkal Jan Mikulášek, kmenový režisér pražského Divadla Na zábradlí, který pohostinsky působí také v Národním divadle.

Autorem nové vizuální identity Divadla Husa na provázku je architekt, grafický designér a občasný DJ Martin Hrdina. Jeho přístup souzní s chutí nového vedení navázat na tradici divadla a zároveň obalit původní strukturu novými myšlenkami a agendou. Z předcházejícího logotypu tak zůstala značka, která visí na provázku a pohybuje se na různých formátech nahoru a dolů, přičemž název divadla není její součástí.

Martin Hrdina„Název je vždy napsán mimo značku fontem, se kterým se na plakátech momentálně pracuje. Toto pojetí jsem zvolil, protože si myslím, že je obecně přelogováno a značka divadla je dostatečně silná, aby mohla stát samostatně. Zároveň nebude třeba měnit logo při každé změně písma.”

Plakáty pro jednotlivá představení sezony 10 000 donkichotů jsou založeny na výtvarných dílech, která se váží ke scénáři hry, nikoliv na fotografiích, jak bývá zvykem. Divadlo má v plánu pracovat každou sezonu s jiným výtvarníkem a na základě jeho děl obměňovat barvy i vzory, dát jednotlivým sezonám vlastní tvář. Martin Hrdina: „Hledali jsme malíře pro tuto sezonu a našli jsme úžasného mladého výtvarníka Antonína Sondeje, který letos absolvoval ateliér grafiky na Akademii výtvarných umění v Praze. Jeho niterná a osobní díla plná citu a emocí perfektně sedí k plánovaným premiérám. Vybrali jsme pět portrétů lidí z jeho života a přiřadili je k jednotlivým hrám, které se – v jistém zjednodušení – věnují lidem společností opomíjeným a zapomenutým.”

Princip „jedna sezona – jeden výtvarný umělec“ dal také vzniknout originálnímu formátu Nepravidelné galerie. Provázek ve spolupráci s Aukční síní a galerií Vltavín každou sezonu vytipuje a osloví jednoho výrazného výtvarného umělce na počátku kariéry. Jeho vybraná díla se následně stanou základem všech vizuálních výstupů dané sezony. Zároveň svou tvorbu představí v Kongresovém sále Divadla Husa na provázku – v pořadí první prodejní výstavou je 10 000 donkichotů Antonína Sondeje, která je přístupná vždy hodinu před začátkem představení. V druhé půli sezony se výstava přesune do pražské Aukční síně a galerie Vltavín.

 

Galerie

 

Komentáře

Komentáře