Návrat Činoheráku

logo ČS

Podle informací na portálu iDnes.cz se do budovy Činoherního studia v ústecké čtvrti Střekov vrátí původní soubor. Jeho návrat připravuje nová rada města, v níž jsou i lidé blízcí spolku Činoherák Ústí. Právě do tohoto spolku původní soubor přešel a díky veřejné sbírce hrál v upravených prostorech kina Hraničář. Spolek by měl být podle návrhu radních v budově Činoherního studia v nájmu od ledna. I po návratu na Střekov má ale v plánu některé hry uvádět dál v Hraničáři, který nadšenci ve volném čase upravili na multikulturní prostor.

Z pohledu budoucích generací se může uplynulý rok plný dramatických událostí kolem Činoherního studia postupně stát pouhou kapitolkou v dějinách českého divadla. Nešťastnou a nesmírně trapnou epizodou “se šťastným koncem”. Ačkoli se zdá, že vše dopadne ve prospěch divadla  a divadelníků, myslím, že i pro ně je důležité si celou kauzu uchovat v paměti a vzít si z ní poučení… Pro dotyčné pány z magistrátu je to pak poučení v tom smyslu, že divadlo má občas větší moc než by se mohlo zdát, neboť zachází s emocemi, a tak dokáže rozhýbat dav.  Lze toho využít anebo to zneužít. Neposuzujme věci černobíle, ale chraňme svobodu a spravedlnost. Ta, zdá se, v tomto případě zvítězila, ať už si o Činoheráku nebo o divadle jako takovém myslíte co chcete.

Autor

Kristýna Čepková
Kristýna Čepková

Narodila se v Praze, vystudovala Malostranské gymnázium a činoherní dramaturgii na DAMU. Dva roky působila v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích. Nyní je na volné noze, hostuje "po vlastech českých" a podílí se na nezávislých divadelních projektech (především jako kmenový dramaturg souboru 3D company). Je lektorkou dramatického kroužku, příležitostně spolupracuje s Českou televizí a je zakládající členkou redakce portálu O divadle. Má prokazatelnou slabost pro oblastní divadla.

Komentáře

Komentáře