Divadlo evropských regionů a Open Air Program

 Festival Divadlo evropských regionů a Open Air Program vstupuje do dalšího čtvrtstoletí své existence s novým názvem a novou vizuální identitou.

Mezinárodní festival Divadlo evropských regionů a jeho mladší část Open Air Program patří již více než čtvrt století mezi nejvýznamnější kulturní události královéhradeckého regionu. Po červnu 2020, kdy se festival uskutečnil v komorní podobě s podtitulem Letos jinak, připravují pořadatelé na rok 2021 plnohodnotný 26. ročník. Ten se poprvé představí pod inovovaným názvem a novou vizuální identitou. V termínu od 18. do 25. června 2021 se tak uskuteční REGIONY – Mezinárodní divadelní festival Hradec Králové.

Eva Mikulková, ředitelka Klicperova divadla, které je jedním ze tří spolupořádajících subjektů: “Při výběru jsme kladli velký důraz na zachování kontinuity a odkazu celé pětadvacetileté historie. Nový název tak zcela záměrně navazuje na původní trojslovné označení Divadlo evropských regionů.”

Nový název festivalu bude společný pro obě původní festivalové části, Divadlo evropských regionů a Open Air Program. „V posledních letech jsme se společně se všemi pořadatelskými subjekty výrazně zaměřili na užší propojení v řízení festivalu, získávání finančních prostředků, způsobu vedení PR i v samotném sestavování programu. V minulosti se obě části festivalu prezentovaly samostatně, což mohlo být pro diváky i samotné účastníky festivalu někdy matoucí. Hlubší spolupráce všech tří subjektů nám teď pod jedním společným názvem dovoluje uspořádat jedinečnou událost v celé své šíři, zahrnující kamenná divadla, činohru, loutky, pohybové divadlo, setkávání profesionálních i amatérských divadel, i nezávislé scény,” říká ředitelka neziskové organizace kontrapunkt Barbora Hodonická.

Tu doplňuje Tomáš Jarkovský, ředitel Divadla Drak: „Uvědomujeme si historické specifikum festivalu, kterým je zaměření na regionální scény jak české, tak zahraniční. Kromě bohatého zastoupení z českých mimopražských regionů festival již několik let navazuje spolupráci s regionálními evropskými scénami, jako je Teatr Opole, Schauspiel Leipzig, nebo řada loutkových divadel z různých evropských regionů.Toto zaměření, společně s multižánrovým rozkročením a prolínáním profesionálního, nezávislého i amatérského divadla tvoří dohromady jedinečný mix, který na festivalové mapě ČR nemá obdoby. Svým záběrem je tak tato divadelní přehlídka naprosto jedinečná”.

Festival měl v posledních letech, a do budoucna stále má, ambici nezaměřovat se pouze na evropské státy, ale rozšířit svoji působnost i na ostatní země. “Proto nový název nebude pro naši nově ustanovenou dramaturgickou radu geograficky zavazující,” uzavírá Eva Mikulková.

 

Nová vizuální identita

 

Logo i vizuální identita festivalu REGIONY se promění podle návrhu Přemysla Zajíčka, který vyhrál v soutěži, již organizátoři uspořádali koncem uplynulého roku. Té se kromě zmíněného Přemysla Zajíčka zúčastnili další tři uchazeči – studio Otherwise s návrhem Ondřeje Marka, grafický designér Jindřich Pavlíček a grafické studio Upupaepop manželů Horských, se kterými všichni tři organizátoři doposud úzce spolupracovali na posledních dvou ročnících.

Untitled

„Cílem soutěže bylo vybrat atraktivní a výraznou vizuální identitu, která pomůže zvýšit povědomí o tomto významném královéhradeckém divadelním festivalu, podpoří zájem návštěvníků a bude rozpoznatelná jak pro místní publikum, tak i publikum z celé republiky. Podstatným faktorem pro výběr byl dlouhodobě udržitelný a funkční potenciál návrhu, který bude vstřícný a otevřený pro případnou další spolupráci s různými grafickými studii v dalších letech,” říká Karolína Pláničková (kontrapunkt, z.ú.), která soutěž připravila společně s Martinem Sedláčkem (Klicperovo divadlo) a Martinou Markovou (Divadlo DRAK).

O návrzích rozhodovala porota ve složení: Eva Mikulková, ředitelka Klicperova divadla; Martin Sedláček, marketing a PR Klicperova divadla; Tomáš Jarkovský, ředitel Divadla DRAK; Martina Marková, PR Divadla DRAK; Barbora Hodonická, ředitelka kontrapunkt, z.ú.; Karolína Pláničková, marketing a PR kontrapunkt, z.ú. a Andrea Vacovská, grafická designérka ze Studia Najbrt. Poradními hlasy byly Barbora Kalinová za Divadlo DRAK a Natálie Kratochvílová za Open Air Program.

 

Galerie

Komentáře

Komentáře