Partneři portálu O divadle

Mecenáši

7. července 2022

Divadlo na Vinohradech

p916669
24. 10. 2021
Paříž konce 19. století je zářivou perlou evropských metropolí, plnou kabaretů, divadel, kaváren, hospůdek, barů, společenské zábavy a vzrušeného nočního života. Ovšem především pro ty, kdo na to mají. George Duroy k nim nepatří. Nedávno se vrátil z armádní služby v Africe, má špatně placenou práci, žádné vzdělání ani perspektivu, věčně hluboko do kapsy. Jednoho […]
24. 10. 2021
Hra jednoho z nejslavnějších českých režisérů současnosti Jana Antonína Pitínského Matka má podtitul sociální drama; ovšem už toto samotné označení je jistou nadsázkou, protože už z povahy textu a uměle vytvořeného jazyka, v němž je hra napsána, jde spíše o černou komedii, grotesku, která těží z absurdity vznikajících situací. Zároveň je ale sondou do zvrácenosti […]
15. 12. 2019
Jaromír Hanzlík o režiséru Jaroslavu Dudkovi: „Já jsem ho strašně miloval, obdivoval a bezmezné mu důvěřoval. Dodnes jsem vděčen osudu, že jsem patřil do takzvaně jeho týmu.“
16. 9. 2019
Claire: Věnuju vám jednu miliardu a koupím si za ni spravedlnost. / Starosta: Jak tomu mám rozumět? / Claire: Jak jsem to řekla. / Starosta: Spravedlnost se přece nedá koupit. / Claire: Všechno se dá koupit.
20. 5. 2019
Když jsem si přečetl hru Jiřího Hubače Dům na nebesích, popadla mne neodbytná touha zahrát si po boku dlouholeté partnerky jednou něco vážnějšího. Vladimír Dvořák
22. 5. 2018
„Pro někoho možná jen lehká bulvární komedie, pro mě především příběh staré dámy a mladého, citově vyprahlého kluka, kterému předává svou životní filosofii a lásku, aby ho pak vypustila do světa jako mládě z hnízda…“
5. 3. 2018
Na naše Ucho lidi hodně chodí a myslím, že částečně jsou i zvědaví na porovnání s filmem, navíc hrajeme ve Vinohradském divadle, kde oba protagonisté strávili většinu své divadelní kariéry. Ale my jsme opravdu film nijak neřešili.
10. 4. 2017
Václav Vydra, dříve s přídomkem nejmladší. Otakar Brousek – dříve mladší, dnes už, bohužel, také bez přídomku. Dva herci z rodin, kde narazit na někoho nedivadelního asi nelze. Jaké to je?
9. 1. 2014
Po šestačtyřiceti letech se Divadlo na Vinohradech rozhodlo vrátit ke svému „rodinnému stříbru“, Pirandellově Jindřichu IV., tentokrát v novém překladu Vladimíra Mikeše. Návraty k legendám bývají ošidné. Inscenátoři stojí před rozhodnutím, zda pietně oživit dávno již zderniérovanou inscenaci, či se na ni podívají „nově“. Ale nejhorší variantou je varianta poslední, programové vymezení proti ní a experimentování s obsahem i formou.
11. 3. 2013
Norský dramatik Henrik Ibsen patří mez stálice české divadelní scény, přesto je jeho hra Rosmersholm v Čechách poměrně neznámá. V roce 2005 ji sice na brněnské scéně uvedl J.A.Pitínský, ale v Praze se objevila pouze dvakrát a to na konci 19. století. V letošní sezóně se pro ni rozhodlo Vinohradské divadlo a uvedlo ji pod názvem Rebeka, jako poctu hlavní hrdince a její představitelce Dagmar Havlové-Veškrnové.
26. 11. 2012
Novým šéfdramaturgem Divadla na Vinohradech je od září Jan Vedral, zkušený divadelník, dramatik a teatrolog (1955), který na této scéně v minulosti už podvakrát působil. Hovoříme s ním o záměrech nového vedení divadla.
24. 11. 2012
Jak šel čas na významné pražské scéně. V Divadle na Vinohradech, velké měšťanské scéně se během sto pěti let její existence opakovaně, ba dokonce s určitou zákonitostí střídala období umělecky slabá s progresivními. Není to v českých divadlech až tak ojedinělý jev, zvláštností Vinohrad ale vždycky byla schopnost z vysoké úrovně klesnout hodně hluboko.