3. ročník katedry alternativního a loutkového divadla se zaměřil na zkoumání hranic žánrů hudebního projevu a pohybového divadla. Zabývá se tím, do jaké míry může jevištní pohybová akce sloužit jako prostředek pro hudební gesto a naopak. Hudební kvality objevují také ve výtvarné složce, kde vnímají potenciál instalované dekorace jako hudebního aparátu.
Tvůrci zkoumají vztah mezi pohybem, zvukem a prostorem – zajímá je, jak může fyzická akce fungovat jako zvukový impuls a jak zvuk ovlivňuje vnímání lidského těla i scény.
Jan Křeček, člen režijně-dramaturgického tandemu inscenace: „Jedním z výrazných inspiračních zdrojů pro nás bylo vnitřní ucho a jeho dvě základní funkce: sluch a rovnováha. Motiv balance se promítá jak do herecké akce, tak do hudebního plánu.”
V inscenaci se využívají noiseboxy, jednoduché objekty, které při doteku nebo vibraci vytvářejí zvuk. Tyto objekty tvoří spolu s kontaktními mikrofony zvukovou krajinu, která se mění v reálném čase podle pohybu performerů. Inscenace nestaví na příběhu, ale vytváří prostředí, kde zvuk, pohyb a hmota fungují rovnocenně.
Linda Dušková, vedoucí pedagožka režie-dramaturgie Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU: „Režijně-dramaturgický tandem se rozhodl jít cestou kolektivní tvorby na základě improvizačních zadání, kdy se struktura inscenace průběžně proměňuje. Konkrétní situace tedy nevznikají dopředu na papíře, ale přímo v prostoru. Je to jeden z přístupů, který na naší katedře kultivujeme. V tomto případě je důraz kladen především na výtvarnou složku a na zvuk, který je také hlavním tématem a určuje dramaturgii celého díla.”
Premiéra: 16. května
Více o inscenaci:
