Partneři portálu O divadle

Mecenáši

2. prosince 2022

Homérova Ílias v Divadle Bez zábradlí

Karel Heřmánek ml. v první premiéře ve "svém" divadle

Letošní sezóna je pro divadla opravdu zvláštní a není ani vyloučeno, že ztracená. To ovšem neznamená, že se v divadlech nic neděje. Zkouší se, podcastuje, streamuje, nové tituly jsou premiérovány alespoň pro zaměstnance divadel. Otázkou zůstává, co se s tím přetlakem nových premiér stane v létě anebo na podzim, až budou moci být uvedeny pro diváky, nicméně tuto odpověď se dozvíme až za několik měsíců.

Divadla nezahálejí a nejinak tomu je “u Heřmánků”. Včetně toho, že synové manželů Heřmánkových, Karel a Josef, jsou od prosince výraznými podílníky společnosti. Každý z nich má teď 40% podíl ve firmě Divadlo Bez zábradlí s.r.o., zatímco rodiče mají pouze po 10%. V jejich spolupráci teď vzniká první společný kus, Homérova Illiada. Josef ji přeložil, Karel ml. bude hlavní a jedinou postavou hry.

Na české premiéře Homérovy adaptace pracuje mezinárodní tým. Americký režisér Guy Roberts, který se vrací do Divadla Bez zábradlí po pěti letech (v minulosti zde uvedl Shakespearovu komedii Mnoho povyku pro nic). V tvůrčím týmu figuruje také jméno skotského hudebního skladatele Patricka Neila Doyla. Hudební složku inscenace vytvářejí Jessica Boone v alternaci s Nikol Kouklovou a houslistky Fanette Ronjan nebo Kateřina Klimánková.

A o čem hra pojednává? Tajuplná postava básníka odvypráví příběh o Trojské válce, který je starý celá tisíciletí. Děj symbolicky potvrzuje, že historie se opakuje a lidstvo se z ní ne a ne poučit.

Galerie

Mohlo by vás zajímat

29. 11. 2022
24. ročník festivalu ostravských činoherních divadel nabídne 11 inscenací – aneb od rychle stravitelného hamburgeru ke gurmánskému (divadelnímu) zážitku
24. 11. 2022
Divadlo Jiřího Myrona se stane dějištěm plesu požárníků s tombolou, volbou královny krásy i pořádným ohněm
22. 11. 2022
Noc divadel ve Státní opeře (dříve Německé divadlo, Divadlo 5. května a Smetanovo divadlo) nabídla divákům dva prohlídkové okruhy. Mohli tak vidět hlediště i zákulisí, šatny, kulisárny, mohli vstoupit do orchestřiště, zkušeben. A mohli vidět i technické zázemí, což bylo velmi zajímavé, protože divadlo, to je nejen umění, ale i světla, teplo, vzduchotechnika. Prostě provoz. […]
17. 11. 2022
„Raději být mrtvý bez krve, než zůstat naživu bez srdce.“